طرح کسب و کار
(Business Plan)
عنوان طرح
نام و نام خانوادگی طراح :...............................
محل اجرای طرح :..................
تاریخ:...................................
1- بخش معرفی
الف- نام ونشانی متقاضیان
حقیقی
ردیف نام و نام خنوادگی نوع پست /سمت تحصیلات تجربه
1
2
3
حقوقی
نام شرکت نوع شرکت تعدادونوع سهام شماره ثبت محل ثبت تاریخ ثبت
نام ومشخصات سهامداران عمده :
ردیف نام ونام خانوادگی سمت درصد سهام تعدادسهام مبلغ سهام
ب- مشخصات محل اجرای طرح :
• استان:....مرکزی........................
• شهرستان : .......اراک .................
• بخش :...مرکزی ........................
• ابعاد ومساحت محل اجرای طرح
.......زمینی به مساحت 400 مترمربع ........
• نزدیکترین شهر وفاصله آن تا محل کسب و کار
.....اراک ......
• فاصله محل استقرارکسب و کار تا جاده اصلی ،نوع راه و جاده مربوطه
... درحاشیه شهر اراک درکنارجاده کمربندی
• امکانات تأمین موادو لوازم در محل
...وجود دارد – در سطح شهرا راک تهیه می شود..............
• امکانات تأمین نیروی کار ماهر در منطقه
............وجود دارد. .......
• ترسیم کروکی زمین محل استقرر کسب و کار
ج- عنوان محصول یا محصولات (کالا/خدمات) و ظرفیت تولید:
ردیف نام محصول ظرفیت تولید سالانه واحد قیمت فروش کنونی هرواحددربازار
1
2
3
د- میزان سرمایه گذاری :
سرمایه کل آورده کارآفرین آورده سهامداران تسهیلات
3472
و- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی ):
.....................15 نفر...........
هـ - اعلام محرمانه بودن طرح (در صورت لزوم )
..........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
2- خلاصه مدیریتی /اجرایی
3- تجزیه و تحلیل صنعت
الف- تجزیه و تحلیل محیطی
• محیط کسب وکار
محل کسب و کار در کنار جاده کمربندی است و به راحتی رفت وآمد امکان پذیر اس تو کارکنان به راحتی می توانند به محل کار خود بروند امکانات رفاهی برای کارکنان وجود دارد . سرویس ایاب وذهاب هم برای آنان در نظر گرفته شده است .
• فرهنگ (اعتقادات مذهبی ،فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )
طرح مذکوربا فرهنگ مذهبی و آداب ورسوم وفرهنگ مصرف هیچ متضادی ندارد.
• اقتصاد
با توجه به اینکه مشتریان این طرح تمامی افراد خانواده می باشند و با توجه به قیمت تعین شده محصول ازطرف اتحادیه و دولت از لحاظ اقتصادی تمامی خانواده ها توانای خرید محصول طرح را دارند.
• تغییرات جمعیتی
تغییرجمعیت تأثیر مستقیمی روی طرح دارد هرچه جمعیت بیشتر باشد تعداد مشتریان طرح بیشتر می شود. همچنین سیاستهای دولت در قبال قیمتهای ومواد اولیه بی تأثیر نیست . فناوری روز و ضعیت طرح را تحت تأثیر قرار می دهد.
ب- تجزیه و تحلیل بازار
• اندازه بازارو نرخ رشد
با توجه به افزایش جمعیت و علاقه افراد به استفاده از مواد شیرین نرخ رشد بازار این طرح در حال افزایش است .
• بررسی روندهای بازار
با توجه به اینکه صنایع غذایی و تبدیل در کشورهای درحال توسعه موجب چند برابرشدن ارزش افزوده محصولات می شود محصولات ما که در واقع جزء بین وعده غذایی برای خانواده می باشد درصورت داشتن کیفیت و گوناگونی درنظر دارد که قسمتی از نیازهای خانواده ها دراین زمینه را فراهم کند و با ارائه محصول با کیفیت بالا می تواند روند روبه رشدی درجامعه داشته باشد.
• ساختار بازار
با توجه به تنوع محصولات مشابه بازار و سلیقه مختلف افراد جامعه و همچنین کیفیت وقمیت های مختلف دراین زمینه رقابت شدید می باشد و عامل اصلی موفقیت ارائه یک محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب و این بهترین راهکار برای جذب بازاراست .
• بررسی رقبا
رقبا عموما کسانی هستند که در زمینه تولید مواد غذایی مشابه فعالیت دارند ودراین زمینه با توجه به تنوع و نوع محصولات تولیذی از طرف افراد مختلف رقابت بسیار شدید است. که خوشبختانه با تولیدات مرغوب با کیفیت بالا و بکارگیری نیروهای مجرب در این زمینه می تواند دراین رقابت سربلند بیرون بیائیم .
• تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا
متقاضیان دراین زمینه خانواده ها می باشند و با توجه به نیازآنها در طریق بازار عرضه مواد غذایی می توان به میزان نیاز آنها پی برد و به تقاضای آنان پاسخ مثبت داد. ومحصولات خود را باتوجه به نیاز مصرف به بازار عرضه کرد.
• بررسی فرصت صادرات و واردات محصول
نام محصول واحد اندازه گیری سال .....138 سال .....138 سال .....138
مقدر واردات قیمت واحد واردات قیمت واحد تولید داخل مقدار واردات قیمت واحد واردات قیمت واحد تولید داخل مقدارواردات قیمت واحد واردات قیمت واحد تولید داخل
آیا به بازار جهانی و صادرات فکر می کنید؟برنامه شما برای ورود به بازار چیست ؟
• بررسی قیمت
ما قصد داریم برای جلب رضایت مشتریان کمترین سود را دراین زمینه ببریم تا با فروش بیشتر کمبود سود را جبران کنیم و با این کار رضایت مشتریان را جلب کنیم.
ج- تجزیه و تحلیل فنی
• رویه های تولید (وضع موجود)
ازمواد اولیه مرغوب و درجه یک و درجه دو استفاده می کنیم و همچنین ازدستگاه های پیشرفته در زمینه بیسکویت نان وشیرینی بابکارگیری نیروهای مجربب استفاده می کنیم .
• تکنولوژی تولید
از تکنولوژی های جدید و روز تولیدات دراین زمینه استفاده می شود.
4- دورنمای شرکت /شرح کسب و کار
• معرفی شرکت
..................................................................................................................................
• سرمایه گذاران و سهامدارن اصلی
.................................................................................................................................. دیدگاه /چشم انداز
با توجه به افزایش جمعیت و نیاز تقریبا روز از افراد خانواده به محصول این طرح چشم انداز روشنی به روی این طرح مشاهده می شود.
• مأوریت
تولید یک نیم وعده غذای برای شهرواندان ، بکارگیری تکنولوژی روز دنیا
• اهداف اصلی
جلب رضایت مشتریان
• راهبردها (تولید/ فروش /خدمات)
برای جلب رضایت مشتری ما بایستی یک محصول با کیفیت و با قمیت متناسب عرضه کنیم که ما با گرتفن هر دو فاکتوتر استفاده از مواد درجه 1 اولیه برای محصولات و ازطرف دیگر پائین آوردن سود و در نتیجه قیمت تمام شده و امکان تولید متنوع محصولات دراین زمینه و خدمات رسانی به اطلاع رساند و پخش به موقع می توانیم به اهداف خود برسیم
• برنامه ها
برنامه های ما با برنامه ریزی جمعیت دریافت مجوز و سپس آماده سازی محل کار و در نهایت تولید یک محصول مرغوب
5- معرفی محصولات (کالا/خدمات)
• معرفی محصول
بیسکویت ساده – میشکا و نان وشیرینی ازمحصولات این طرح می باشد.
• مزیت های رقابتی محصولات
کیفیت و قیمت نسبتا پائین آن در برابر موارد مشابه
• معرفی آمیخته بازاریابی محصول
از طریق تبلیغات دراین زمینه
6- برنامه عملیاتی و تولید
• فناوری و روش تولید مناسب
ازروش های جدید و به روز دنیا برای تولید این نوع محصولات استفاده می شود.
• مراحل و فرآیند تولید
....................................................................................................................................................................................................................................................................
• نمودار فرآیند تولید
....................................................................................................................................................................................................................................................................
• برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
مواد اولیه مستقیم
مواداولیه غیرمستقیم
نیروی کار مستقیم
نیروی کار غیر مستقیم
خدمات فنی
ساختمان
ماشین آلات
تأسیسات
وسایط نقلیه
امکانات ارتباطی
انرژی
سایر موارد
• روش و محل تأمین منابع تولید
تأمین از
خرید وتملک /اجاره سایر اطلاعات
داخل خارج
• مواد اولیه و بسته بندی
آرد ساده – روغن مایع – روغن جامد – روغن صاف – شکر- رنگ خوراکی – نوار چسب کاغذی- پودر نارگیل – اسانس – نان میشکا – تخم مرغ – پودر کاکائو – شکلات – آرد نخودچی – گلاب – وانیل – جعبه نگهداری بیسکویت – جعبه نگهداری میشکا – جعبه نگهدارنده نان شیرینی – کاغذ محافظ – سلفون – کارتن نهایی نگهداری
• برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
ردیف عنوان پست سازمانی تخصص یا تحصیلات تعدادنفر متوسط حقوق و مزایای ماهیانه متوسط حقوق ومزایای پرداختی سالیانه
1
2
3
4
5
6
7
8
جمع کل
• پلان چیدمان پرسنل را در کنار ماشین آلات رسم نمائید.
• برنامه کنترل کیفیت
از آزمایشهای کنترل کیفیت بهره می بریم .
• برآورد فضای مورد نیاز طرح
زمینی به مساحت 400 متر مربع – ساختمان های سالن تولید – انبارها – ساختمان اداری – و سرویس ها – نمازخانه – آزمایشگاه – نگهبان و سرایدار
• برآورد امکانات و تأسیسات مورد نیاز طرح
ردیف تاریخ متراژموردنیاز نحوه خرید یا واگذاری بهای هر متر مربع بهای کل سایر هزینه های مربوطه مبلغ کل
پرداخت شده باقیمانده
تسطیح و محوطه سازی
شرح عملیات متراژمورد نیاز قیمت هرمتریا تر مربع قیمت کل
تسطیح و خاکبرداری 400 10000 4
دیوارکشی 150 250000 5/37
خیابان کشی و فضای سبز 100 20000 2
جدول بندی
روشنایی محوطه
جمع 5/43
ساختمانها
ردیف نوع ساختمان تعداد متراژ مصالح مورد نیاز هزینه هرمترمربع هزینه کل ملاحظات
1 ساختمان تولیدی 150 800000 120
2 ساختمان اداری 50 1100000 55
3 ساختمان رفاهی
4 انبار مواداولیه وقطعات یدکی 200 800000 160
5 آزمایشگاه 30 1300000 39
6 ساختمان پست برق
7 ساختمان نگهبانی 30 1100000 33
8 ساختمان مسکونی
9 نمازخانه 30 110000 33
جمع کل 440
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
ردیف اقلام مورد نیاز تعداد هزینه واحد(میلیون ریال) هزینه کل (میلیون ریال)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34 ماشین بندی نیمه اتوماتیک
ماشین چاپ بیسکوییت
ماشین آلمانی زن
ماشین پهن کن
خمیرگیر
میکس
آسیاب
ماشین کیک دونارت
سردخانه بیست تونی
سردخانه ایستاده 2 متری
باسکول کامپیوتری 5/0 تنی
ماشین پرس میشکا
ماشین دسته بندی میشکا
ماشین بادامی زن
ماشین پخت 32 دیس
ماشین قیفی زن کره ای
یخچال فریزر 6 در
وسایل آزمایشگاهی
دیس فلزی سیاه
صفحه پلاستیکی حمل
میز کار دومتری فلزی
پاتیل مسی کوچک و بزرگ
انواع صافی و کارد اره ای
انواع قالب ماشین چاپ
انواع قالب دستی
کابینت کشویی
حشره کش برقی
قفسه آلومینیومی
اجاق گاز بزرگ و کوچک
لنت چرخ
استامبر سی و استیل
وان ظرفشویی
برش دستی جعبه
هزینه حمل و نصب 1
2
2
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
2
2
1
3
1
2000
1000
10
10
15
4
100
15متر
1
6
5
3
4
3
2
250
120
100
5/12
5
10
5
30
180
13
5
150
200
5
10
100
5/13
10
013/0
008/0
1
1
2/0
2
005/0
8/0
5/0
5/0
4/0
3/0
1/0
3/0
15/0 250
240
200
25
10
20
10
30
180
13
5
150
200
10
20
100
5/40
10
26
8
10
10
3
8
5/0
12
5/0
3
2
9/0
4/0
9/0
3/0
64
جمع 1663
تأسیسات
ردیف شرح تأسیسات تعداد/مقدار
(واحد) مصرف سالیانه هزینه یک واحد
(ریال) هزینه کل هزینه حمل و نصب جمع کل
(ریال) ملاحظات
1 حق انشعاب برق 20
2 ترانسفورماتور
3 وسایل سرمایش و گرمایش 5
4 تابلوها
5 سایرتجهیزات برق رسانی
6 سیستم تهویه 4
7 امتیاز خط تلفن 2
8 حق انشعاب آب 18
9 حفرچاه وتجهیزات لازم
10 گاز رسانی 13
11 دستگاه تصفیه و مخزن ها 5
12 تانکرها
13 کمپرسور
14 دیگ های بخار
15 سیستم فاضلاب
16 سیستم اطفای حریق 5
جمع 62
ماشین آلات و تجهیزات
ردیف نام ماشین آلات و تجهیزات مشخصات فنی ظرفیت و قدرت شرکت سازنده تعداد قیمت هرواحد قیمت کل هزینه های داخلی قیمت کل
جمع
وسایط نقلیه
ردیف نام وسایط نقلیه مشخصات فنی کشور سازنده تعداد قیمت
هر واحد به ریال هزینه های داخلی
(ریال) قیمت کل
(ریال) خرید داخلی
(قیمت کل-ریال)
1
2
کامیون سردخانه دار
وانت نیسان 1
1 250000000
85000000 250
85
جمع 335
اداری و کارگاهی
ردیف شرح وسایل تعداد مشخصات فنی قیمت یک واحد
(ریال) قیمت کل
(میلیون ریال) هزینه حمل و نصب جمع کل
1
2
3 لوازم اداری
لوازم آشپزخانه
ابزارآلات کارگلاهی
20
20
20
جمع 60
موادولیه و بسته بندی
ردیف موادمورد نیاز محل تهیه مصرف سالیانه تن هزینه واحد هزینه کل میلیون ریال قیمت کل در کارخانه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 آرد ساده
روغن مایع
روغن جامد
روغن صاف
شکر
رنگ خوراکی
نوار چسب کاغذی
پودر نارگیل
جوش شیرین
اسانس
نان میشکا
تخم مرغ
پودر کاکائو
شکلات
آرد نخودچی
گلاب
وانیل
جعبه نگهداری بیسکویت
جعبه نگهداری میشکا
جعبه نگهدارنده نان شیرینی
کاغذ محافظ چاپ
سلفون
کارتن12 نگهداری 144
20
40
5
40
30ک
150
3
500ک
25ک
5
2
2
3
5
150ک
8ک
255000
50000
50000
2000ک
1000ک
20000 1500000
850000
10000000
10500000
4800000
150000
10000
16000000
8000
160000
12000000
12000000
30000000
13000000
13000000
10000
250000
1600
1400
2500
40000
30000
1800 216
17
400
5/52
192
5/4
5/1
48
4
4
60
24
60
39
65
5/1
2
408
70
125
80
30
36
جمع 1940
حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم
ردیف محل خدمت تعداد حقوق و مزایای ماهانه حقوق و مزایای سالیانه (15 ماه) دستمزد غیر مستقیم تولید اداری وتوزیع و فروش ملاحظات
1 مدیر عامل 1 4000000 48
2 مالی اداری 1 3000000 36
3 بازاریاب 1 2500000 30
4 منشی 1 2000000 24
5 راننده 2 2000000 48
6 سرایدار 1 2000000 24
7 مدیرکارگاه 1 3000000 36
8 تکنسین آزمایشگاه 1 2500000 30
9 کارگر ماهر 3 2500000 90
10 کارگرساده 3 2000000 72
مزایا و بیمه 307
جمع 745
آب و برق و سوخت
ردیف شرح واحد ظرفیت مورد انتظار مصرف سالیانه هزینه هرواحد هزینه کل (میلیون ریال) ملاحظات
1 برق مصرفی کیلووات ساعت 25000 1300 5/32
2 آب مصرفی مترمکعب 1000 500 5/0
3 گاز مترمکعب 4000 250 1
4 گازوئیل
5 بنزین لیتر 5000 800 4
6 نفت
حجم کل 38
تعمیرات و نگهداری
ردیف شرح ارزش دارایی استهلاک تعمیر و نگهداری
درصد مبلغ درصد مبلغ
1 ماشین آلات و تجهیزات 1663 10 166 5 83
2 ساختمان 440 10 44 2 9
3 تأسیسات 62 12 5/7 5 3
4 وسایط نقلیه 335 20 67 10 5/33
5 وسایل اداری و کارگاهی 60 20 12 10 6
جمع 2560 994 5/134
• طرح جانمایی
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
7- برنامه بازاریابی
الف- تحقیق و تحلیل بازار
• مشتریان
مشتریان دراین طرح اکثر شهروندان می باشد.
• اندازه بازار
سطح شهر اراک
• تخمین سهم بازار فروش
تخمین سهم عمده ای از بازار فروش را در برمی گیرد
• ارزیابی آینده بازار
با توجه به فرآیند روبه رشد جمعیت انتظار داریم که بازار روبه رشدی در آینده داشته باشیم .
• رقابت ،حساسیت ها و تهدیدات
همانگونه که گفتیم رقابت در این زمینه بسیار زیاد است پس با ارائه یک محصول با کیفیت بالا دیگر تهدیدی متوجه ما نمی باشد.
ب- راهبردهای بازاریابی
• قیمت گذاری
از طرف دولت قیمت گذاری انجام می پذیرد.
• تبلیغات
از طریق رسانه های محلی – مطبوعات – روزنامه – تلویزیون
• شیوه فروش
ازطریق بازار مصرف که عمدتا سوپرمارکت ها و جاهایی که مواد غذایی می فروشند می توان محصولات را به مشتریان یعنی افراد جامعه ارائه دارد.
• توزیع
ازطریق پخش کننده های مواد غذایی – و با انتقال محصولات به این محلها
• خدمات پس از فروش و گارانتی
با قرار دادن جایز ه جهت تشویق مشتریان به خرید محصول
8- ساختار سازمانی
• تیم مدیریت و منابع انسانی
مدیر کلیدی شرکت چه کسی است ؟در مورد سابقه او توضیح دهید.
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
هیئت مدیره و گروه مشاوران شامل چه کسانی هستند؟
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
مشاوران حرفه ای شماچه کسی /کسانی هستند؟(حقوقدان ، مالی و...)
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
کارکنان ،عنوان پست سازمانی ،تعداد نفرات وشرح وظایف آنها چیست ؟
ردیف عنوان پست سازمانی تعدادنفرات شرح وظایف
• چارت سازمانی شرکت خود را با توجه به تقسیم فعالیت ،وظایف و کارها رسم نمایید.
9- برنامه زمان بندی و عملیات
ردیف مراحل اجرای کسب وکار زودترین زمان شروع زودترین زمان خاتمه دیرترین زمان شروع دیرترین زمان خاتمه زمان شناوری
10- ارزیابی و مدیریت خطر پذیری
..................................................................................................................................
...............................................................................................................................
11- برنامه مالی
• برآورد سرمایه ثابت
شرح مبلغ (هزارریال)
زمین 120
محوطه سازی و ساختمان سازی 5/483
هزینه های قبل ازبهره برداری 129
ماشین آلات وسایل آزمایشگاهی 1663
تأسیسات و تجهیزات 62
وسایل حمل و نقل 335
وسایل دفتری 60
اقلام پیش بینی نشده(10 درصد اقلام بالا) 200
جمع کل 5/3052
• برآورد هزینه های قبل از بهره برداری :
شرح مبلغ (هزارریال)
هزینه های تهیه طرح ،مشاور،اخذمجوز،حق ثبت ها، قراردادهای بانکی و... 20
اخذ مجوز تأسیس و سایر مجوزها 10
حقوق و دستمزد نگهبان در دوره سازندگی 24
راه اندازی آزمایشی معادل 10 روز 75
جمع کل 129
سرمایه ثابت = (هزینه های سرمایه ای +هزینه های قبل از بهره برداری )
• برآورد هزینه درگردش
شرح مبلغ (هزارریال)
مواداولیه و بسته بندی 323
تنخواه گردان (یک ماه هزینه حقوق و آب و برق و تلفن و سوخت و مواداولیه و...) 5/96
موجودی کالا
جمع کل 5/419
• نحوه سرمایه گذاری
شرح جمع تسهیلات بانکی
سرمایه ثابت 5/2923 30
هزینه های قبل از بهره برداری 129
سرمایه در گردش 5/419 30
جمع 3472 30
• هزینه تولید سالیانه
شرح مبلغ (هزارریال)
هزینه مواد اولیه و بسته بندی 1940
هزینه حقوق و دستمزد 745
هزینه انرژی (آب ،برق و سوخت) 38
هزینه تعمیرات و نگهداری 5/134
هزینه پیش بینی نشده (5% اقلام بالا) 200
هزینه اداری و فروش (1%اقلام بالا) 51
هزینه تسهیلات مالی (سودیک سال تسهیلات بانکی )
هزینه بیمه کارخانه (2 درهزار سرمایه ثابت)
هزینه استهلاک 994
هزینه استهلاک قبل از بهره برداری (20% هزینه های قبل از بهره برداری
جمع کل 5/4102
• برآورد قیمت تمام شده محصول :
= قیمت تمام شده محصول
..................................................................................................................................
• قیمت فروش محصول
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
• محاسبه هزینه های ثابت و متغیر:
شرح هزینه هزینه متغیر هزینه ثابت هزینه کل
(هزارریال)
مقدار درصد مقدار درصد
مواداولیه و بسته بندی 1940 100 0 0 1940
حقوق و دستمزد 116 30 272 70 388
هزینه انرژی(آب ،برق و سوخت) 30 80 8 20 38
تعمیرات و نگهداری 5/107 80 27 20 5/334
پیش بینی نشده 130 65 70 35 200
اداری و فروش
هزینه تسهیلات مالی
بیمه کارخانه 0 0 6 100 6
هزینه استهلاک 0 0 994 100 994
استهلاک قبل از بهره برداری
جمع کل 5/2323 1377 5/3700
• فروش کل
(قیمت فروش محصول ×میزان تولید سالیانه )= فروش کل
توجه:فروش به هزارریال محاسبه گردد.
5100 میلیون ریال
• تعیین نقطه سربه سر:
= تولید در نقطه سربه سر
2529 = تولید در نقطه سربه سر
• تعیین درصد فروش در نقطه سربه سر
100× = درصد فروش در نقطه سربه سر
6/49 % = درصد فروش در نقطه سربه سر
• سود و زیان ویژه (به هزارریال ):
(جمع هزینه های تولید- فروش کل)=سودوزیان ویژه
محاسبه سود ویژه:
سود ناویژه: 5/1399 میلیون ریال
کسر می شود: هزینه های عملیاتی شامل:
حقوق و دستمزد پرسنل اداری 357 میلیون ریال
هزینه های اداری و فروش 51 میلیون ریال
هزینه های عملیاتی: 408 میلیون ریال
سود عملیاتی: 5/991 میلیون ریال
کسر می شود: هزینه های غیرعملیاتی شامل:
استهلاک هزینه های قبل از بهره برداری (2 ساله) 5/64 میلیون ریال
سود ویژه قبل از کسر مالیات 927 میلیون ریال
• ارزش افزوده خالص و ناخالص :
(هزینه تعمیرات و نگهداری+انرژی +مواداولیه و بسته بندی )-فروش کل = ارزش افزوده ناخالص
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................استهلاک قبل از بهره برداری -استهلاک – ارزش افزوده ناخالص = ارزش افزوده خالص
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
• بازده فروش
= =نسبت سود ویژه به فروش (بازده فروش )
..................................................................................................................................
• بازده کل دارایی :
= =نسبت سود ویژه به کل دارایی ها (بازده دارایی ها )
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
• سرمایه ثابت سرانه
= =سرمایه ثابت سرانه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
• سرانه کل سرمایه گذاری
= = =سرمایه ثابت سرانه
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
• نرخ بازدهی سرمایه
=سرمایه ثابت سرانه
32% = سرمایه ثابت سرانه
• دوره برگشت سرمایه
=دوره برگشت سرمایه
سال 3 = دوره برگشت سرمایه
12- برنامه طرح و توسعه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................
13- پیشنهادها
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................
14- ضمائم
..................................................................................................................................
......................................................................................................................................
...................................................................................................................